Pages

dijous, 3 de maig de 2012

La primavera l'artrosi altera?

Mal de maluc, genoll, dits, espatlla... artrosi o artritis? Conceptes que sovint es confonen però que s'haurien de saber diferenciar.
  • Artritis: Procés inflamatori agut, en el qual es produeix una destrucció molt gran del cartílag en poc temps.
  • Artrosis: Procés degeneratiu crònic, que produeix un dany progressiu en el cartílag  de les articulacions i una desintegració òssia.

L'any 2010, com a mínim el 70% de la població de més de 50 anys patien artrosi de mans un 40% als peus i un 10% als genolls. Fet que la converteix en la malaltia reumàtica amb major número d'afectats a Espanya segons la Societat Espanyola de Reumatología (SER) Aquesta malaltia es caracteritza per la següent simptomatologia:

• Dolor: Es el símptoma que més preocupa als pacients. Aquest dolor apareix o s'agreuja amb l'esforç i disminueix o desapareix amb el repòs.
  • Rigidesa: Sensació de dificultat a en el moment de realitzar un moviment, desprès d'una estona de repòs (al aixecar-se del llit o d'una cadira...) i que millora al cap  d'uns minuts movent l'articulació.
  • Deformació: Apareix en estadis avançats de la malaltia
  • Perduda de mobilitat: Apareix en les etapa avançades  de la malaltia. Afecta principalment coarticulació del maluc i el genoll.
Tot sovint els pacient es queixen que durant les estacions ens les que hi ha més  humitat, com son la primavera i la tardor, aquest símptomes empitjoren, sobretot el dolor. Tot i així els estudis realitzats sobre aquest fet, no han sigut clarificadors, com explica Joaquín Belzunegi, responsable de reumatòloga del Hospital Donostia en una entrevista al diari Gara. A més, un estudi realitzat  per BIOIBERICA en l'àrea metropolitana de Barcelona, ha demostrat que: en els pacient amb artrosis, el dolor articular augmenta quan hi ha baixa pressió atmosfèrica, dies abans de ploure.
Així que: certament durant la primavera els pacient afectats d'artrosi pareixen una augment de la seva sensació de dolor, però no agreujat per la humitat, si no més bé per la baixa de la pressió atmosfèrica.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada